Ferrari’nin önden motorlu arkadan itişli modeli 599 GTB Fiorano, Mansory tarafından sportif bir hale getirildi. Mansory, aracın motor ve aerodinamik bileşenleriyle ciddi manada oynama yaptı. Aerodinamizimde karbon fiberin bolca kullanıldığı otomobilde motor da ekstra 100 beygir güç kazandı. Standart Ferrari 599 GTB Fiorano 12 silindirli bir motor kullanıyor. Bu motor ön askın hemen arkasında yer alıyor. Motorun gücü kalın bir boru içinde yer alan kardan miliyle aktarılıyor.
Ferrari’nin V12 motoru fabrika verisi olarak 620 beygir güç üretiyor. Mansory’in motora eklediği sport hava filtresi ve yeni beyin yazılımı (chip) ile motorun ürettiği güç 720 beygire ulaştı. Tork değeri de 608 Nm d/d ‘den 92 Nm d/d artışla 700 Nm d/d değerine kadar çıktı.
Standart Ferrari 599 GTB Fiorano’nun Teknik Verileri
Karoser
Coupe
Kapı adeti
2
Koltuk sayısı
2
Silindir sayısı, tipi
V12
Motor yerleşimi
Önde Uzunlamasına
Silindir hacmi (cm³)
5999
Çap x Strok mm
92,0 x 75,2
Sıkıştırma Oranı
11,2
Silindir Başına Supap
4
Eksantrik Konumu
Üstten çift eksantrik
Karışım hazırlama
Çok noktadan enjeksiyon
Maksimum güç BG d/d
620 / 7600
Maksimum tork Nm d/d
608 /5600
Aktarma
Arkadan itiş
Manuel vites sayısı
6
Otomatik vites sayısı
6
Ön süspansiyon
Çift çapraz sevk çubuğu, helezon, çapraz stabilizör
Arka süspansiyon
Çift çapraz sevk çubuğu, helezon, çapraz stabilizör
Frenler ön/arka
Hava kanallı disk / Hava kanallı disk
Lastikler
305/35 ZR 20
Dingil mesafesi (mm)
2750
İz açıklığı ön/arka
1690/1618
Boyutlar U x G x Y (mm)
4665 x 1962 x 1314
Boş ağırlık (kg)
1765
İzin verilen ağırlık (kg)
2000
Bagaj hacmi (lt)
320
Yakıt deposu (lt)
105
0-100 km/s hızlanma (sn)
3.7
Maksimum hız (km/s)
331
Tüketim lt/100 km
21.3
CO² emisyonu g/km
490
Mansory aracın ağırlığını düşürmek için yeni jant takımı da geliştirdi. Önde 9x20”, arkada da 11.5x21” ebadında jantlar kullandı. 21”’lik arka jant sadece 13 kg ağırlığında. Hafifleyen jantlar gücün yere aktarılmasını kolaylaştırıyor ayrıca yakıt tüketimini de düşürüyor. Dunlop da bu araç için özel bir performans lastiği geliştirdi. SP Sport Maxx adı verilen lastikler 720 beygirlik aracın yolda durmasını sağlıyor. Ön lastikler 255/30, arka lastikler de 325/30 ebadlarında. Ayrıca Mansory’in geliştirdiği süspansiyon kiti aracı yere 30 mm yaklaştırıyor. Ağırlık merkezinin yere yaklaşması araca ekstra yol tutuşu kazandırıyor.
Aracın dış tasarımındaki dikkat çeken yenilikler ise şunlar: ön kaputtan araç tavanına kadar uzanan karbon fiber malzemeden üretilmiş desen, sportif ön tampon ve onla uyumlu çamurluk, karbon fiber ön tampon altı rüzgarlık, yan marşpiyer ve arka difüzör normlu rüzgarlık, sportif arka tampon, karbon fiber arka bagaj üstü rüzgarlık. Dış kısımda bunlar haricinde ufak detaylar da bulunuyor.
Araç içine girildiğinde deri ve karbon fiberin muhteşem uyumu gözler önüne geliyor. Kırmızı ve beyaz derinin hüküm sürdüğü iç mekanda karbon fiber de birçok detayda kullanılmış.